Tomas - Ung pappa till Sophie

Lite bloggande, kanske

Publicerad 2012-12-15 23:15:05 i

Länge sedan jag bloggade. Åtminstone några dagar. NÅVÄL.

Jag var ju som sagt och såg The Hobbit i veckan, så jag hade tänkt skriva lite om mina tankar och åsikter. Leka lite seriös filmkritiker från SVD, liksom.

Jag har väntat väldigt länge på den här filmen, i princip ända sedan sista Sagan om ringen-filmen kom ut 2003. Jag kan säga att jag blev väldigt nöjd.

Allt var nästan perfekt. Skådespelarna var bra. Musiken var underbar. (kanske inte så konstigt då Howard Shore är BÄST) Landskapet och manuset var bra, med undantag för vissa ostiga och barnsliga one-liners.

Jag kan dock tycka att den var aningen barnslig, och ibland kändes det nästan som en Disney-produktion. (Man måste väl dock tänka på att Bilbo-boken i grund och botten är en barnbok, som Tolkien skrev åt sina barn)
Det var för mycket CGI, (föredrar som det var i Sagan om ringen-trilogin, där arméerna bestod av fler statister än datoranimationer) som gjorde mycket plastigt, och filmen än mer barnslig. 48FPS-bilden gjorde tyvärr filmen nästan för skarp så att det kändes som Hem till gården, eller någon annan såpa.

Jag är som sagt nöjd. Mycket bra film. Ni borde se den. 4/5 vetekuddar får den.

Jag köpte en fräck The Hobbit-mugg med en miniatyr-Gandalf på. Tyvärr tappade jag Gandalf någonstans mellan bion och hemmet. Synd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela