Tomas - Ung pappa till Sophie

Matte alltså

Publicerad 2013-09-30 21:06:23 i Allmänt

Jag gillar matematik egentligen. När jag förstår och fattar det. Jag sitter nu och försöker lösa tredjegradsekvationer med kvadratvariabler, och känner mig helt lost. Vi fick ett fejkprov att göra inför det riktiga provet, men jag famlar bara i blindo och blir jättenervös eftersom jag känner att jag inte kan någonting. 
 
Vilka metoder ska jag använda? Kvadreringsreglerna? Nollproduktsmetoden? Substituion? Invertera? Vilka siffror, variabler, polynomer tar ut varandra? Herregud. Och jag som ska gå MASSOR med matte på KTH. Just nu undrar jag hur det ska gå...
 
På lektionerna, däremot, är jag svinalert och kan och förstår allting. Det känns inte riktigt rättvist. Snart kommer Amanda hem och då ska jag minsann ta en paus och kolla på Ensam mamma söker. 
 
 
Vilken tur att Sophie finns här för att hjälpa mig när jag har svårt för siffrorna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela