Tomas - Ung pappa till Sophie

Rosa bandet och lax

Publicerad 2011-10-28 18:46:18 i Tankar

Jag köpte ett rosa band igår på väg hem från öppna förskolan igår, och det slog mig hur snåla vi människor är. Det enda gångerna som vi ger pengar till välgörenhet är då vi får något tillbaka. Det räcker inte med att man donerar en slant för att man vet att det man gör är bra utan vi måste ha någonting tillbaka. I rosa bandets fall får man ett band som visar andra hur snäll och godhjärtad man är. Detta gäller självklart inte alla men jag vet att åtminstonne jag känner mig lite träffad av min text.



Jag har precis vaggat Sophie till sömns eftersom hon inte ville somna med välling. Stackarn börjar bli lite förkyld och snorar som något som snorar väldigt mycket. Det var lite av en plåga att vagga henne eftersom hon luktade som laxen hon fick till middag. Jag bad min syster och mor att köpa lite burkmat till Sophie ifall jag/vi inte har tid eller ork att laga mat till henne, och de kom hem med 90% lax; laxpasta, lax och potatis och laxlasagne med mera. Jag tycker att laxlasagnen låter väldigt underlig. Hör lax verkligen hemma i lasagne? 

Nu är det min tur att äta middag. Jättegod köttgryta serveras. Mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela