Tomas - Ung pappa till Sophie

Måndag kväll

Publicerad 2011-10-24 22:05:24 i Allmänt

Att försöka få Sophie att sova är verkligen en svår konst. Hon brukar vanligtvis gå och lägga sig vid halv nio, men ibland visar hon tecken på att hon är sömnig redan vid kvart i åtta. Då ger vi henne självklart välling så att hon får sova när hon vill det och ibland somnar hon faktiskt, och det är jätteskönt eftersom det betyder mer tid till oss själva, men ibland så dricker hon upp vällingen, ställer sig upp i sängen och ropar glatt ut till oss. 

Vällingen ger henne en energikick och hon vill upp och leka till halv tio. Det är inte så kul eftersom tiden mellan då hon somnat och då vi går och lägger oss är i princip den enda tiden på dygnet då vi kan koppla av och göra vad vi vill.

Idag har vi i alla fall varit på en öppen förskola i närheten av där vi bor och lekt med bebisar. Sophie hade det jätteroligt och kramade alla barn så fort de kom innanför dörren. Vissa blev glada, men de flesta blev rädda och ledsna; hon är nog lite för närgången. 



Jag fick en glad nyhet där: det kommer en barnfotograf dit på onsdag och fotar barnen. Jag trodde att hon var där förra onsdagen och att jag därav missat det, men nu kommer vi få nya och fina bilder på Sophie. Jag ska be henne ta en bild på mig och Sophie också, eftersom jag knappt har några fina bilder på oss. Jag lägger självklart upp bilderna här sen.

Titta förresten så liten och söt hon är. Man skulle kunna tro att hon är en liten utomjording.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela