Tomas - Ung pappa till Sophie

Flytt

Publicerad 2011-10-23 21:22:48 i Allmänt

Nu ligger äntligen Sophie i sängen och sover, så jag kan sätta mig ner och skriva utan att hon stör. Hon var hur hyper som helst och ville bara springa runt och leka, men klockan nio tyckte jag att det räckte med lek och i princip tvingade henne till att sova.

Eftersom det är söndag så har vi flyttat över till mina föräldrar, och ska nu bo här i en vecka. Bianca stannade kvar en extra natt hemma hos sig så att hon kunde plugga ostört och sova ut ordentligt. Det tär verkligen på krafterna att ha en ettåring som kutar omkring och envisas att leka med sånt som är livsfarligt att leka med; typ ugnar, vingliga cd-ställ och diskmaskiner.

När vi kom hit så såg vi att Sophies gammelfaster lämnat en födelsedagspresent; hon kunde tyvärr inte komma på kalaset vi höll för Sophie och kunde därför inte ge presenten. Presenten bestod av en låda med hål i olika former, och tillhörande klossar som matchar hålen. Sophie tyckte presenten var jätteroligt och lyckades till och med få i en kloss, alldeles själv.






Efter att hon lekt lite med sin nya leksak var det dags för middag; lax och pasta. Sophie åt glatt medan farmor Ylva  fotade oss.



Sådär ser jag alltså ut när jag har på mig casual-tshirt och inte har vax i håret. Sophie ser lite ut som en hobbit jämfört med mig.

Nu ska jag kolla lite på Glee och sen lägga mig och sova. Vi hörs när vi hörs.
Godnatt


Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2011-10-23 22:43:07

..och allt ska göras med favoritboken i handen... :)

Postat av: Ylva

Publicerad 2011-10-24 16:29:35

Den boken släppte hon inte en sekund från det att hon hittade den :) En riktig "bokmal" Är det en gen från farfar Anders och faster Karin?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela