Tomas - Ung pappa till Sophie

Ensamvarg

Publicerad 2011-10-20 17:18:22 i Allmänt

Nu har jag och Sophie kommit hem, precis i tid så att vi slapp smälta i regnet. Vi har varit på öppna förskolan för Unga Föräldrar, som ligger vid Södra Station på Södermalm. Det är Stadsmissionen som har en verksamhet som kallas för Unga Station där. I Unga Station ingår det föräldrautbildning och öppen förskola för personer under 23 år som ska ha eller har barn.  Ni kan läsa mer på http://www.stadsmissionen.se/Barnochunga/Unga-Station/Unga-foraldrar/.

Sophie älskar verkligen att vara där eftersom det finns massa andra barn som hon kan leka med och lära av, men när vi är där vill hon inte alls vara med mig; så fort vi kommer innanför dörren springer hon iväg själv och leker
med andra barn, men ibland vill hon vara ensam.

Just idag gick hon in i ett tomt rum och satte sig och läste där för sig själv. Hon försvann ett tag och jag undrade var hon tog vägen och gick iväg för att leta rätt på henne och så hittade jag henne ensam med en bok.





Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela