Tomas - Ung pappa till Sophie

Tandborstbebis

Publicerad 2011-11-26 13:22:37 i Sophie

Jag lovade er ett inlägg om Sophies kärlek till tandkräm och tandborstar. Det är nog en av hennes favoritleksaker just nu, så hon brukar gå runt med tandkräm och tandborste och bara chilla, precis som bebisar gör. De går liksom runt och gör ingenting. Det måste vara jättesoft!

Sophie är i alla fall så sjukt smart - jag vet inte om det är så att jag tycker att min bebi är bäst av alla, eller om hon faktiskt är smartare än alla andra, men hon har i alla fall förstått att tandkrämen hör ihop med tandborsten och vägrar att leka om hon inte får båda delarna.

Så fort man låter henne vara inne på toaletten så börjar hon gnälla och pekar upp mot tandborstarna. Jag ger henne en tandborste men hon fortsätter gnälla och fortsätter att peka. Då ger jag henne en tub tandkräm och hon blir skitnöjd och springer iväg och börjar leka. Ibland brukar hon även dra tandkrämen mot borsten och sen stoppa borsten i munnen. Det är så himla sött!!





Jag hittade de här två bilderna på Whitney och Sophie. Jag hade tänkt lägga upp dem för några dagar sen, men jag glömde visst det. De är så söta tillsammans, speciellt när Sophie kramar/brottas med Whitney. Det känns som om Whitney börjar tycka om Sophie allt mer och mer. I början var hon ganska bitter för att Sophie fick all uppmärksamhet, men nu när Sophie ger Whitney massor av uppmärksamhet börjar hon bli lite glad igen. :)
Sötnosarna.

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2011-11-26 17:31:54

Bara en timme kvar så får jag träffa det lilla tandtrollet!!

Postat av: Elin

Publicerad 2011-11-29 16:49:00

söta bilder :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela