Tomas - Ung pappa till Sophie

En ansvarstagande bebis i gosbyxor

Publicerad 2011-12-07 11:13:51 i Sophie

Sophie har varit jätteröd i rumpan de senaste dagarna, så vi har låtit henne springa runt naken så mycket som möjligt. Problemet är bara att hon brukar kissa på golvet, och det är inte jättefräscht, så Bianca klippte till ett par skjorts av ett par gamla byxor som hon kan ha på sig. Hon luftar fortfarande rumpan men det kommer inget kiss på golvet. Sen så är hon otroligt söt och gosig i dem också!!



Sophie har förresten börjat bli riktigt ansvarstagande. Jag lät henne drick ur sin pipmugg, men hon började hälla vattnet på golvet. Vi säger alltid till henne att hon inte får göra så och tar sedan muggen ifrån henne, och jag skulle precis ropa "Aj aj, Sophie!" när hon gick till mig och gav mig muggen, sen gick hon till toaletten och drog av lite toalettpapper och började torka på golvet. Hon fick visserligen knappt upp något vatten, men det är ju tanken som räkas, eller hur? Det var i alla fall otroligt sött! :)

Kommentarer

Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Publicerad 2011-12-07 12:07:09

jag bor också i Stockholm, i Haninge. igår hade vi snö men idag är den borta :(

Postat av: r

Publicerad 2011-12-07 14:29:23

köp puder :) finns på Apoteket eller salva! Funkar på våra när dom blir röda.. (:

Postat av: janina

Publicerad 2011-12-07 15:19:35

men nej vilken söt blogg! :)

Postat av: Rossanna

Publicerad 2011-12-08 11:30:15

Hej; Ni får jätte gärna följa mig på blogglovin så följer jag er. Kram

Postat av: lovisa/polichinelle

Publicerad 2011-12-09 13:00:26

så himla söt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela